“City break”, “spring break” ή “διακοπές του Πάσχα”; Τίποτα δεν μπορεί να περιγράψει καλύτερα τις ημέρες στη Ρώμη από τη δική τους, ιταλική φράση, Dolce far niente.
Τόσο accurate, ολόσωστη, η έκφραση dolce far niente για το ιταλικό lifestyle, χωρίς δυτικές επιρροές που μπορείς να το επιλέξεις αν θέλεις. Οι συνθήκες ευνοούν. Dolce far niente σημαίνει «η γλύκα του να μην κάνεις τίποτα», «η γλυκιά απραξία». Ο Ιταλός φωτογράφος Gianni Berengo το είχε απαθανατίσει ακριβώς, απέδωσε τη φιλοσοφία γύρω από αυτή την έκφραση, κατά τη διάρκεια 50 χρόνων καριέρας. Σχετική έκθεση είχε γίνει και στην γκαλερί Prahlad Bubbar του Λονδίνου, με τίτλο The Italians, ενώ εικόνες μπορείς να δεις εδώ. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του αποτυπώνουν την αίσθηση χαλάρωσης του ιταλικού τρόπου ζωής, σε καθημερινές στιγμές των πολιτών της Βενετίας, της Ρώμης, του Μιλάνου και της Νάπολης, του 20ου αιώνα. Αυτό προσπάθησα να ζήσω κι εγώ, 5 μέρες εκεί. Ίσως με λίγες επιρροές δυτικού πολιτισμού στο κομμάτι του shopping, άλλωστε δεν είμαι και τόσο retro.
Την πρώτη φορά στη Ρώμη, με εντυπωσίασαν τα βασικά: Ιστορία, πολιτισμός, φαγητό και αρχιτεκτονική. Μια πόλη-μουσείο, με κρυφές πλατείες σε κάθε στροφή, ναούς, κουλτούρα και παράδοση.
Τη δεύτερη φορά, τώρα τις ημέρες του Πάσχα, είδα τους περισσότερους τουρίστες που έχω δει ποτέ, μαζεμένους. Η ιταλική παράδοση, η κουλτούρα και ο full of gluten τρόπος ζωής ήταν εκεί, σταθερά. Εκτίμησα περισσότερο τον ρομαντισμό, τα πολλά ιταλικά εστιατόρια διαφορετικής φιλοσοφίας και τις περισσότερες μέρες διαμονής σε έναν «προορισμό Σαββατοκύριακου» που τον έκανα σχεδόν «εβδομάδας». Και κάπως έτσι ξεκουράστηκα πραγματικά, χωρίς να τρέχω να προλάβω τίποτα.
5 γεμάτες μέρες με βόλτες, μαζί με τα πιο αγαπημένα μου πρόσωπα στον πλανήτη, υπέροχο καιρό και δύο στάσεις -μεταξύ φαγητού και tiramisu- για λίγο ιταλικό lifestyle χωρίς σκόρδο, mozzarella, σάλτσες και παρμεζάνα. Δηλαδή, στην Valentino boutique για μια αγορά -επειδή μου αξίζει. High quality denim σε ένα brand που ως Vestiaire Collective freak ή αλλιώς, smart shopper, ξέρω πως δεν χάνει ποτέ την αξία του, δεν αποτελεί trend/σημείο των καιρών που θα χαθεί στη λήθη, διατηρεί ένα σταθερό fashion hype και ήθελα, τελοσπάντων, να τιμήσω τον Pier Paolo Piccioli που αποχαιρέτησε από creative director του οίκου. Ή απλά ψάχνω δικαιολογίες να ψωνίσω σε ταξίδι και λέω μπούρδες.
Λίγα μέτρα πιο κάτω, η boutique της Diptyque. Καθόλου ιταλικό lifestyle εδώ, πλήρως γαλλικό αλλά κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και μια boutique της Diptyque για μένα. Μπήκα, είπα απευθείας πόσο fan του brand είμαι και ότι θέλω, αφενός να αποκτήσω ένα άρωμα που θα μου θυμίζει Ρώμη και αφετέρου, να μάθω τι επιλέγουν οι locals από τα αρώματα του brand. «La dolce vita» η αίσθηση που έψαχνα και καταλήξαμε στο L’Eau de Néroli, ένα άρωμα-tribute στο μικρό αυτό λευκό λουλούδι, τον ανθό της νερατζιάς, έλαιο του οποίου είναι το νερολί. Αν ποτέ βρεθείς στην Καλαβρία, νοτιότερα της Ρώμης, θα το μυρίσεις παντού στον αέρα.
Μετά ξεκίνησα την έρευνα, να μάθω τι φοράνε οι Ιταλοί. Διαπίστωσα ότι κάποια από τα ελληνικά best sellers είναι σταθερές αξίες κι εκεί. Fleur de peau, Eau des Sens και Eau Rose μεταξύ των best sellers, ιδανικά για την εποχή.
Μιλώντας για αρώματα, μαζί μου αυτή τη φορά επέλεξα να πάρω κάτι νέο από Ελλάδα. Νέο για μένα και τη συλλογή μου. Μιλάω για το Marfa* eau de parfum του brand Memo Paris που γνώρισα από κοντά πριν λίγες μέρες. “Memo for Memory”, το motto του brand και πόσο πιο ιδανικό για να το επιλέξω για ταξίδι. Άλλωστε, όπως σου είπα και προηγουμένως συνδυάζω πάντα αρώματα με ταξίδια. Μια άμεση σύνδεση συναισθηματικής αναπόλησης και ευαισθησίας μέσα από τα ταξίδια και την εμπειρία της ανακάλυψης. Αυτός είναι πάντα ο στόχος. Ακόμα κι αν εδώ, σε έναν προορισμό που έχω ξανάρθει ανακαλύπτω περισσότερο εμένα μέσα σε γνώριμα σκηνικά και λιγότερο το περιβάλλον γύρω μου.
*Η Marfa, αυτή η μικρή πόλη που βρίσκεται στη μέση της καυτής ερήμου στο δυτικό Τέξας αποτελεί έμπνευση καθώς εκεί φυτρώνει η τουμπερόζα, ένα λευκό λουλούδι που αποπνέει ένα μαγευτικό, συναρπαστικό άρωμα. Μάθε περισσότερα και βρες το άρωμα στο notino.gr
Πάντως, οι φωτογραφίες λένε περισσότερα απ’το παραπάνω κείμενο. Έτσι, εστιατόρια, locations, πιάτα, η καλύτερη picante pizza της ζωής μου και ακόμα περισσότερα μπορείς να τα βρεις στα highlights στο Instagram account μου @tasos_mastrogiannis
Μέχρι την επόμενη εβδομάδα και τα νέα buzzers, στείλε μου στο tmastrogiannis@gmail.com τις προτάσεις σου, τη γνώμη σου για μέρη, γεύσεις, προϊόντα, αγορές, ακόμα και ερωτήσεις. Η αναζήτηση είναι συνεχής και αξίζει να τη μοιραζόμαστε.
Tags: diptyque, instagram, Memo paris, weekly buzzers, άρωμα, εστιατόρια, Ιταλία, Ρώμη, ταξίδι, Τάσος Μαστρογιάννης Last modified: 14/05/2024