Ο Αντώνης Σρόιτερ κάνει Αυτοψία στην ελληνική Μασονία και γνωρίζει από κοντά τους Τέκτονες της μεγάλης Στοάς της Ελλάδος
Για πρώτη φορά, τηλεοπτική κάμερα μπαίνει στην Μεγάλη Στοά της Ελλάδος και καταγράφει όλους τους χώρους της, τις τελετές μύησης, τα σύμβολα, τα σπάνια έγγραφα και ντοκουμέντα, αλλά και το dress code που επιβάλλεται να έχουν παλιοί αλλά και νέοι τέκτονες.
Η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος έχει «δρακόντεια» μέτρα ασφαλείας με κάγκελα, κάμερες, μαγνητικές πόρτες και πολλά ακόμα για την διασφάλιση των τεκτόνων της. Κυρίως για να αποφύγουν τους αδιάκριτους, όπως λένε και οι ίδιοι που μετά από τρία χρόνια άνοιξαν τις πόρτες της Στοάς θέλοντας να μάθει ο κόσμος περισσότερα.
Στην είσοδο εκείνος που αποφασίζει ποιος θα μπει και ποιος όχι είναι ο «Θεράποντας» όπως αποκαλείται. Εκτελεί ρόλο θυρωρού και αποφασίζει ποιος θα μπει και ποιος όχι, ενώ απαγορεύεται η είσοδος σε οποιονδήποτε δεν είναι μέλος.
Ο κοσμήτορας Ανδρέας Κυριαζής υποδέχθηκε την κάμερα του Alpha σε έναν χώρο που αποτελεί την καρδιά της Στοάς και εκεί γίνονται επί της ουσίας όλες οι τελετές. Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Ο ρόλος του κοσμήτορα είναι ένας διοικητικός ρόλος καθώς στηρίζει το έργο της Μεγάλης Στοάς και το δεύτερο σημαντικό κομμάτι είναι οι πνευματικές κατευθύνσεις για να συμβουλεύουμε τους αδερφούς».
Ως προς το ποιοι κάθονται στο υψηλότερο επίπεδο της αίθουσας, ο κοσμήτορας απάντησε: «Εδώ κάθεται ο Σεβάσμιος (πρόεδρος) και πρώην Σεβάσμιοι». Δίπλα του βρίσκεται ένα βιβλίο της Καινής Διαθήκης, αλλά και ένας γνώμονας, με τον ίδιο να εξηγεί πως αντιστοιχεί στην «ηθική συμπεριφορά του κάθε Τέκτονα, την εξέλιξη και την αυτοπειθαρχία».
Σχετικά περιβόητο μάτι αναφέρει πως πρόκειται για τον «Παντεπόπτη οφθαλμό». Είναι η θεϊκή δύναμη, αυτός που βλέπει τα πάντα και βέβαια τίποτα δεν μπορεί να ξεφύγει από την αντίληψή του». Έπειτα επεξηγεί και άλλα σύμβολα πριν φτάσει στην ελληνική σημαία που βρίσκεται επίσης εκεί με τον ίδιο να λέει πως μετά από κάθε τελετή, άπαντες τραγουδούν τον εθνικό ύμνο. Ο ίδιος σε άλλο σημείο μάλιστα αναφέρει επίσης ότι ο κάθε συμμετέχων εισέρχεται στην αίθουσα με πολύ συγκεκριμένο τρόπο ανάλογα με το βαθμό του με τους τρεις βασικούς βαθμούς του τεκτονισμού να είναι οι μαθητές, οι εταίροι και οι διδάσκαλοι.
Όλοι οι τέκτονες έχουν το ξίφος τους στη θέση του, που συμβολίζει το εργαλείο που θα του δώσει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί και να ακούσει τη διδασκαλία. Το μόνο ξίφος που διαφέρει είναι του Σεβάσμιου ενώ όπως φαίνεται και στα ντοκουμέντα στην είσοδο της αίθουσας υπάρχουν δύο στύλοι που συμβολίζουν τη δύναμη και την αποφασιστικότητα, ενώ πλάι τους είναι δύο λίθοι. Ο ένας ακατέργαστος που συμβολίζει, σύμφωνα πάντα με τον Κοσμήτορα, την πρότερη κατάσταση όποιου γίνεται μέλος της Στοάς και ακόμα ένας τέλειος κυβικός λίθος που συμβολίζει το αποτέλεσμα.
Στις τεκτονικές στοές δεν υπάρχουν γυναίκες, ενώ όπως ξεκαθαρίζουν: «Δεν θεωρούμε υποδεέστερες τις γυναίκες, αλλά σύμφωνα με την παράδοση είναι μια αντρική παράδοση. Δεν θα θέλαμε κάποιος που επιδιώκει να έρθει για να εκμεταλλευτεί το οτιδήποτε. Δεν θέλουμε κάποιον που έχει διαπράξει αδικήματα, που έχει κάνει κακό. Και κυρίως δεν θέλουμε κάποιον που έχει κακή σχέση με την οικογένειά του».
Σχετικά με τις δραστηριότητες κάποιου από τη στιγμή που θα μπει στη Στοά, λέει ότι: «Αρχικά θα έρχεται μια φορά την εβδομάδα για να παρακολουθεί εργασίες και σταδιακά να ανέλθει στους βαθμούς και από εκεί και πέρα θα αρχίσουν αυτές οι ημέρες να πληθαίνουν».
Tags: Αντώνης Σρόιτερ, μασονία, Μεγάλη Στοά Ελλάδος, τέκτονες Last modified: 05/07/2024