
Ένα εκτεταμένο πρόγραμμα έργων που στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των υποδομών μετακίνησης σε ολόκληρη την Αττική
Μάλιστα το έχει ήδη δρομολογήσει η Περιφέρεια, όπως ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς κατά την τοποθέτησή του στη Σύνοδο Κορυφής Μεταφορών και Υποδομών του Economist. Κεντρικός άξονας του σχεδιασμού αποτελεί η αναβάθμιση της Λεωφόρου Κηφισού, ενός από τους πιο επιβαρυμένους οδικούς διαδρόμους της χώρας, με ημερήσιο κυκλοφοριακό φόρτο που ξεπερνά τα 150.000 οχήματα.
Το έργο με τίτλο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Λεωφόρου Κηφισού» προβλέπει την τοποθέτηση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων, τόσο στις πλευρές όσο και στις κεντρικές νησίδες, σε όλο το μήκος του δρόμου – από το ΣΕΦ στο Φάληρο έως τη Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος της Αττικής Οδού.
Στην παρέμβαση περιλαμβάνεται η εγκατάσταση ειδικών προστατευτικών τύπου New Jersey από σκυρόδεμα, αλλά και σύγχρονων rolling barriers – μεταλλικών συστημάτων με περιστρεφόμενους κυλίνδρους από εύκαμπτο υλικό υψηλής αντοχής (EVA), τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών σε περιπτώσεις σύγκρουσης.
Παράλληλα, όπως επεσήμανε ο κ. Χαρδαλιάς, η Περιφέρεια προχωρά και στην κατασκευή δικτύου πεζογεφυρών σε επιλεγμένα σημεία υψηλής επικινδυνότητας, ενώ ενεργοποιείται και το εμβληματικό έργο του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, που αναμένεται να δώσει σημαντική ανάσα στη Δυτική Αττική.
Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, μήκους 7,4 χλμ. και προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, θα συνδέει το ΔΠΛΑ με το Σχιστό, περιλαμβάνοντας την κατασκευή δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων) καθώς και την αναβάθμιση του υπάρχοντος κόμβου Σχιστού.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η έναρξη των εργασιών προβλέπεται για το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η ολοκλήρωση αναμένεται εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2027.