Το φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών έκλεισε με εντυπωσιακό τρόπο, προσφέροντας μια πλούσια γκάμα ταινιών, συζητήσεων και, φυσικά, αμέτρητων στιγμών που έγιναν viral
Οι Κάννες του 2025 απέδειξαν ξανά γιατί παραμένουν ο απόλυτος θεσμός για τον παγκόσμιο κινηματογράφο — και όχι μόνο. Η φετινή διοργάνωση είχε έντονο το στοιχείο της «τοπικότητας» και της προσωπικής ιστορίας. Ξεχώρισε το Sentimental Value του Joachim Trier, το οποίο καταχειροκροτήθηκε επί 15 λεπτά και θεωρείται φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα.
Παράλληλα, η Scarlett Johansson εντυπωσίασε με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Eleanor the Great, ενώ ο Wes Anderson δίχασε με το The Phoenician Scheme.
Αξιοσημείωτη ήταν και η παρουσία της ισπανικής κινηματογραφίας: Το Sirât του Óliver Laxe απέσπασε θετικές κριτικές, ενώ η Carla Simón ολοκλήρωσε την οικογενειακή της τριλογία με το Romería, που συγκίνησε κοινό και κριτικούς.
Εμφανίσεις που συζητήθηκαν — και παραβιάσεις πρωτοκόλλου
Το κόκκινο χαλί των Καννών μετατράπηκε σε πασαρέλα υψηλής ραπτικής, αλλά και… μικρών σκανδάλων. Αν και φέτος επιβλήθηκαν νέοι κανόνες ενδυμασίας (που απαγόρευαν υπερβολικά αποκαλυπτικά ή ογκώδη φορέματα), πολλοί σταρ δεν συμμορφώθηκαν.
Η Aishwarya Rai αντιμετώπισε ένα απρόοπτο όταν η Helen Mirren πάτησε την κάπα της κατά λάθος, ενώ η Halle Berry αναγκάστηκε να αλλάξει ρούχα την τελευταία στιγμή, επιλέγοντας ένα κομψό, αυστηρό Chanel. Αντίθετα, η Heidi Klum και η Bella Hadid αδιαφόρησαν για τον νέο κώδικα, εμφανιζόμενες με φορέματα που προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις.
Ανατροπές, χιούμορ και εντάσεις
Στιγμές έξω από το επίσημο πρόγραμμα έγιναν αντικείμενο σχολιασμού. Ο Pedro Pascal κέρδισε τις εντυπώσεις με την ευγένεια και το στυλ του, ενώ η Emma Stone είχε μια αστεία στιγμή όταν προσπάθησε να διώξει μια μέλισσα στο κόκκινο χαλί, προκαλώντας γέλια. Από την άλλη, ο Denzel Washington ήρθε σε λεκτική αντιπαράθεση με φωτογράφο, σε ένα στιγμιότυπο που καταγράφηκε από τις κάμερες.
Πέρα από τα φώτα της δημοσιότητας, το Φεστιβάλ των Καννών του 2025 ανέδειξε την επιστροφή στην ουσία: στην αφήγηση ιστοριών που αποτυπώνουν τις αγωνίες, τα όνειρα και τις αντιφάσεις της εποχής. Σε αντίθεση με τον θόρυβο της παγκοσμιοποιημένης βιομηχανίας του Χόλιγουντ, πολλές φετινές παραγωγές έφεραν μια επιστροφή στην αυθεντικότητα και την πολιτισμική ρίζα.
Tags: Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, Κάννες, κινηματογραιφικό φεστιβάλ, κινηματογράφος, Φεστιβάλ Καννών Last modified: 23/05/2025