Με κρυφό ρεπορτάζ στη Ρόδο, η βρετανική Daily Mail αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό μοτίβο «γκρίζων πρακτικών» σε τουριστικά καταστήματα: από ανακριβή μενού και αδιευκρίνιστες χρεώσεις μέχρι επιμονή για πληρωμή με μετρητά και επιβολή πιάτων που δεν παραγγέλθηκαν ενώ το ερώτημα πλέον είναι αν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά ή μια εδραιωμένη κουλτούρα εξαπάτησης του ανυποψίαστου επισκέπτη
Ανησυχία προκαλούν τα όσα φέρνει στο φως η Daily Mail σε άρθρο της για τη Ρόδο, κάνοντας λόγο για καταχρηστικές και παραπλανητικές πρακτικές που στοχεύουν τουρίστες, κυρίως σε πολυσύχναστα σημεία του νησιού. Η εφημερίδα έστειλε μυστική ρεπόρτερ που επισκέφτηκε καφέ και μπαρ ως απλή πελάτισσα και κατέγραψε αρκετά περιστατικά κακής εξυπηρέτησης και πιθανής εκμετάλλευσης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η δημοσιογράφος έλαβε μενού χωρίς τιμές, όπου οι επιλογές ήταν περιορισμένες ή έμμεσα καθορισμένες — π.χ. μπύρα μόνο σε λίτρο έναντι 10 ευρώ. Όταν προσπάθησε να πληρώσει με κάρτα, της ζητήθηκε να πληρώσει με μετρητά λόγω «προβλήματος στο POS» ή να επισκεφθεί ATM. Επιπλέον, προϊόντα που δεν είχαν συμφωνηθεί, όπως μεγάλα κοκτέιλ ή συνοδευτικά, προστέθηκαν αυτόματα στον λογαριασμό, χωρίς ενημέρωση ή τη δυνατότητα αλλαγής.
Ακόμα και το περιεχόμενο των ποτών τέθηκε υπό αμφισβήτηση: αναψυκτικά που φαίνονταν αραιωμένα ή ποσότητες πολύ διαφορετικές από αυτές που είχε ζητήσει η ρεπόρτερ. Σε μια περίπτωση, παραγγέλθηκε μικρό κοκτέιλ και παραδόθηκε ένα τεράστιο ποτήρι χωρίς δικαίωμα επιστροφής. Ο λογαριασμός αποδείχτηκε πρόχειρος και χωρίς ανάλυση τιμών.
Τα σχόλια τουριστών που περιλαμβάνονται στο άρθρο αποτυπώνουν ξεκάθαρα την ενόχλησή τους. Ένα ζευγάρι ανέφερε ότι πλήρωσε 60 ευρώ για ποτά που δεν παρήγγειλε, ενώ μια παρέα χρεώθηκε 150 ευρώ παρά την αρχική τιμή των 6 ευρώ ανά μπύρα. «Δεν ρωτήσαμε, δεν συμφωνήσαμε, και όμως τα έφεραν στο τραπέζι. Έχεις την αίσθηση ότι σε βάζουν σε παγίδα», ανέφεραν.
Κάποιοι, πιο υποψιασμένοι, ερεύνησαν εκ των προτέρων κριτικές και καταστήματα, αποφεύγοντας αντίστοιχες παγίδες. Ωστόσο, η συστηματική επανάληψη αυτών των πρακτικών δημιουργεί ερωτήματα για το αν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά ή για μια ευρύτερη τακτική εκμετάλλευσης, ειδικά απέναντι σε τουρίστες που δε μιλούν ελληνικά ή δε γνωρίζουν τις «τοπικές τιμές».
Το άρθρο καταλήγει με έκκληση για αυστηρότερους ελέγχους, διαφάνεια και ουσιαστική εποπτεία, προκειμένου να προστατευτεί η φήμη της Ρόδου και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η διασφάλιση μιας έντιμης και θετικής εμπειρίας για τους επισκέπτες δεν είναι απλώς θέμα φιλοξενίας — είναι θεμέλιο του μέλλοντος του τουρισμού στη χώρα.
Tags: Daily Mail, καταγγελία, Ρόδος, τουρισμός Last modified: 02/07/2025